fbpx
Nefes EğitimiNefes TerapisiYaşam Tarzı

Doğru Nefes Nasıl Alınır?

Nefesle Duygu Yönetimi

Araştırmalar gösteriyor ki iş ve sosyal yaşamdaki başarıyı belirleyen, zekâ puanının yüksek oluşu değil, duyguların iyi yönetilme becerisidir.
Duyguların yönetimi iki yönlüdür. Birincisi insanın kendi duygularını yönetebilmesi, ikincisi ise kendi duygularını yönetebilmesi sayesinde etkileşimde bulunduğu diğer insanların duygularını anlayabilmesi ve yönetebilmesidir.

Duygularınız sizi değil de siz duygularınızı nefesinizle kontrol etmeye başladığınızda tüm yaşantınızı kontrol altına aldığınızı göreceksiniz. Nefes ve nefes teknikleri çok geniş bir konu olduğu için ben çalışmalarım doğrultusunda daha çok ihtiyaç olabilecek alanlar ile ilgili nefes tekniklerini sizlerle kitabımın uygulama kısmında paylaştım. İstemediğiniz bir duygu içerisinde kendinizi yakaladığınız anda hiçbir teknik ve hiçbir şey aklınıza gelmese de sadece nefesinize odaklanın ve nefesinizi izleyin. O anda hormonları aktive edeceğiniz için çok çabuk duygunuzu değiştirebileceğinizi hatırlayın.

Doğru Nefes Alıp Vermenin Adımları

  • Doğru nefes alma çalışmalarındaki ilk adımınız nefes alışverişinizi inceleyip takip ederek, tamamen kontrollü nefesler almak olmalıdır.
  • Bedeninizin solunum ile ilgili kısımlarını düşünerek, bu bölgelerinize nefesinizi çekin ve derinliği artırın.
  • Nefes verme süresi önemlidir. Nefes alma süresine göre en az üçte bir oranında uzun olmalıdır. Çünkü ciğerlerinizi ne kadar çok boşaltırsanız yerine yeni oksijen alımı için o kadar yer açmış olursunuz. Şöyle düşünün: Ağzına kadar dolu bir kovaya su ekleyebilmeniz için mutlaka bir miktar boşaltmanız gerekmektedir. Aksi takdirde yeni su ekleyemezsiniz. Ve kovadan ne kadar su boşaltırsanız yerine ancak boşalttığınız kadar ekleyebilirsiniz. Ciğerlerimiz için de aynı sistem geçerlidir. Ciğerlerinizdeki havayı ne kadar boşaltırsanız yerine ancak o kadar yeni hava doldurabilirsiniz.
  • Dakikadaki nefes sayınız önemlidir. Dakikada 8-12 arasında yapılan solunum idealdir. Uzun yaşamak az sayıda nefes almanıza bağlıdır. Dakikadaki nefes sayısını düşürmek nefesi uzun kullanmakla ilgilidir.
  • Derin, kapsamlı ve ciğerlerin tamamı ile gerçekleştirilen solunum, nefes kaliteniz için önemlidir.
  • Doğru solunum için kesinlikle burundan nefes alıp burundan vermeliyiz. Ağızdan alınan nefeslerde diyaframınızı yeterli düzeyde kullanamayacağınız için burnunuzdan nefesi alıp burnunuzdan vermelisiniz. Bunu isterseniz şimdi hemen deneyin. Ağzınızdan üç kez nefes alıp verin. Şimdi de burnunuzdan üç kez nefes alıp verin. Ağzınızdan nefes alıp verdiğinizde havanın göğüs kısmınızda sıkışıp kaldığını fark ettiniz değil mi? Burnunuzdan nefes alıp verirken ise hava diyaframınıza kadar inecektir.
  • Nefes alıp verişleriniz sessiz olmalı. Nefes alıp verişler sırasında çıkacak olan sesler zorlanarak gerçekleştirilen problemli bir solumum olduğunu gösterir.
  • Nefes alıp verişleriniz düzenli bir ritimde gerçekleşmeli.
  • Diyafram nefesi almalısınız. Ciğerlerin kendisi kas dokusu içermez. Nefes almamızı diyafram, kaburga ve karın kasları sağlar. Nefes alma işleminin yüzde 75’ini diyafram sağlar. Diyafram en önemli nefes alma kası olmasının yanı sıra duyguları belli etme işini yapar. Yani duygulardan etkilenir. Bireyin bütünle olan temasının odak noktası nefesidir. Eksik solunumda olan kişiler kendilerini yalnız hissederler, bireyseldirler. Diyafram nefesine geçen kişi, nefes kontrolünü sağlayarak bütünü hisseder, bütünü hissettiği anda yalnızlığı, çaresizliği, yaşamsal zorluğu, acı algılamaları oldukça azalır. Diyafram nefesine geçen bir kişi kendisine ve çevresine zarar veremez, çünkü diyafram nefeslerinin timus bezini uyarması sonucu olarak, süreç içerisinde kendiliğinden ortaya çıkan zarar vermeme duygusu, zihnin kontrol edilmesi anlamında toplumla olan kişilik çatışmasını ve sürtüşmeyi bitirir.
  • Dört adımda nefes çalışması yapılmalıdır. Dört adımda ve dört sayı ile yapacağınız nefes çalışması oldukça önemlidir. Nefes alıp verişleriniz döngüsel olmamalıdır. Yani durmadan nefesiniz “al-ver, al-ver” ritminde olmamalı. Nefes aralarında mutlaka boşluklar bırakmalısınız. Durmadan alıp vereceğiniz nefesler sizi zamanla savaş ya da kaç psikolojisine sokacaktır. Yani endişeli, stresli ve kaygılı olmanıza yol açacaktır. Gün içerisinde aşağıda vereceğim alıştırmaları mutlaka yaparak nefes boşlukları yaratmayı öğrenin ve nefesinizi bu doğrultuda kontrol edin. Bu çalışmada içinizden 4’e kadar sayarak geçecek sürede nefes alın. Sonra aynı süreyle nefesinizi tutun. Daha sonra yine birden 4’e kadar sayarak nefesinizi verin. Son olarak yine aynı süreyle nefessiz kalarak bekleyin. Sonra tekrar 4’e kadar sayarak yeniden nefes almaya başlayın ve döngüyü devam ettirin. Nefes alıştırmaları yaparken nefes
    ritminin farkına varın ve düşünceyi nefes üzerinde tutun. Tut, tut, tuttttt! Daha sıkı, aynen!!! Harikasınız… Nee hala tutuğu nefesi bırakmayanlar mı var? İnanmıyorum size. Anniş un, şeker ve yağ var mı? Galiba helva yapmamız gerekecek

Bircan Yıldırım

Bircan Yıldırım çok satan kitaplarım 'BEN KAZANMADAN BİTMEZ, HAYAT CESURLARA TORPİL GEÇER, YAŞAM TERAPİSİ VE DUYGUSAL ZEKA ' okurları tarafından da çok sevilen bestseller kitaplarıdır.

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu